Etykiety

piątek, 22 marca 2013

SZPINAK na maśle z czosnkiem

szpinak z masłem na dokładkę
szpinak na maśle z czosnkiem

Szpinak na maśle z czosnkiem i gałką muszkatołową! Mniam:) świeży szpinak moment podsmażany, bardzo wyrazisty w smaku z mocno wyczuwalnym czosnkiem. Samo zdrowie! Szpinak zawiera bardzo dużo żelaza i witaminy C a także przeciwutleniacze, zaś zgnieciony czosnek wydziela alicin, który wg badań działa silniej niż penicylina. Świetny jako dodatek do mięs i ryb- zwłaszcza łososia. Dziś, choć wstyd się przyznać, po raz pierwszy robiłam  szpinak świeży. Zawsze używałam mrożonek i naprawdę różnica w smaku jest bardzo duża. Należy tylko uważać, bo niesamowicie zmniejsza swoją objętość, jako dodatek do mięsa trzeba liczyć 100g/os. Polecam wypróbowanie poniższego przepisu- nic trudnego, przyrządzenie zajmuje 5min, naprawdę warto. 


SZPINAK NA MAŚLE Z CZOSNKIEM




Składniki:
  • 200g szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 30g masła
  • 1 łyżeczka oleju
  • sól
Przygotowanie:

Szpinak przebrać (większe łodyżki usunąć), umyć,  zostawić na sitku do obcieknięcia. W rondelku roztopić masło z łyżeczką oleju (zapobiegnie przypaleniu masła). Dodać przeciśnięty przez praskę obrany czosnek oraz gałkę. Smażyć minutę cały czas mieszając. Wrzucić szpinak. Smażyć 3-4 minuty, lekko posolić i smażyć jeszcze minutkę.

SMACZNEGO!

na dokładkę

szpinak na dokładkę

21 komentarzy:

  1. w tym przypadku olej nie jest potrzebny, przecież czosnek się spali jeżeli masło ma się przypalić....i czy nie za bardzo czosnkowy ten szpinak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie olej zapobiega przypaleniu masła, dlatego jest potrzebny. Uważam, że czosnku jest w sam raz:) polecam wypróbowanie przepisu, ale oczywiście każdy ma "swoje smaki":)

      Usuń
    2. Uważam że przepis jest super a im więcej czosnku tym lepiej i dla smaku i dla zdrowia. Pyszny polecam!

      Usuń
    3. dokładnie - przepis prosty, nieprzekombinowany, a czosnku dałam więcej niż w przepisie i wyszło smaczniutko

      Usuń
    4. Bardzo dobry przepis. Dodałam troszkę jogurtu.

      Usuń
  2. Wlasnie zrobilam... Przepyszny =)

    OdpowiedzUsuń
  3. do szpinaku każda ilość czosnku jest dobra :) fajny przepis


    OdpowiedzUsuń
  4. maslo sklarowałem ale lyzeczke oleju dodalem smaczne tylko troszke gorzkie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdopodobnie przyczyną gorzkiego smaku był czosnek. Dzieje się tak zwykle gdy zbyt dlugo go smażymy, ewentualnie smażymy na za duzym ogniu (nie można dopuścić do przypalenia) lub gdy zbyt dlugo lezakowal w lodówce. Pozdrawiam i mam nadzieje, ze następnym razem bedzie bez gorzkiego posmaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis super polecsam ja nigdy nie smaze czosnku tylko daje na koncu i on sie dusi,unikam w ten sposob gorzkiego posmaku:0

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz jadłam i robiłam szpinak.Przepis prosty i łatwy w wykonaniu.Bardzo nam smakował.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Doskonale sprawdza się do tego przepisu szpinak "baby". Tylko ciut krócej smażyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja ,wyszedł lepszy niż szpinak mojej żony ;)
    Tylko jej tego nie mówcie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super tylko porcja trochę mała. Robiłem z 0,5 kg i też mało, spróbuję z kilogramem. Pozdrawiam i dzięki za doskonały i prosty przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry przepis. Polecam osobiście spróbować dodając do tego na samym końcu trochę mleka, na tyle, żeby połączył się że szpinakiem a nie wytrącał się pod postacią płynu, nadaje to szpinakowi dodatkowo kremowego posmaku :)))

    OdpowiedzUsuń