Etykiety

poniedziałek, 18 marca 2013

BIAŁA KIEŁBASA duszona w piwie

biała kiełbasa wialkanoc
biała kiełbasa duszona w piwie

Biała kiełbasa duszona w piwie- świetny przepis na urozmaicenie wielkanocnego śniadania lub obiadu.  Nie jadałam białej kiełbasy, aż do ubiegłorocznych świąt, kiedy zrobiłam kiełbasę duszoną w białym winie:) Była bardzo smaczna i pewnie to powtórzę.Wczoraj wieczorem oglądałam program kulinarny "Jakubiak w sezonie" i jak się okazuje nie ma w Polsce jednej  receptury na tradycyjną białą kiełbasę. Jest ona robiona w różny sposób, ale składa się mniej więcej z: 40% mięsa chudego (np. szynka lub łopatka), 40% mięsa tłustego (np. boczek, podgardle), 10% mięsa wołowego, 10% wody oraz przypraw jak: majeranek, sól, pieprz, czosnek, mielona gorczyca. W tym samym programie podany został przepis na białą kiełbasę duszoną w piwie. Stwierdziłam, że go wypróbuję, bo akurat miałam kiełbaski w domu. Od siebie dorzuciłam trochę cukru, ponieważ była za ostra.

BIAŁA KIEŁBASA DUSZONA W PIWIE


Składniki:
  • 2-3szt białej kiełbasy
  • 1,5 cebuli
  • 150ml jasnego piwa (może być pszeniczne)
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • listek laurowy
  • 3 ziarna jałowca
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Kiełbasę lekko obsmażyć z obu stron, dodać pokrojoną w piórka cebulę. Posolić, popieprzyć i smażyć 3-5min. Dolać piwo, dodać musztardę i przyprawy. Dusić 10-15min. Podawać z ziemniakami lub chlebem. Jako dodatek świetnie pasują ogórki kiszone/ konserwowe lub buraczki zasmażane.

SMACZNEGO!


Wielkanoc biała kiełbasa


4 komentarze:

  1. Oglądałem ten program i wydaje mi się że koleś na 10-15 min. przed końcem wyjął kiełbasę, pokroił w dość grube plastry i ponownie wymieszał z sosem aby wszystko wzajemnie przeszło aromatem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mówił, że można wyjąć pokroić i wrzucić jeszcze na chwilę aby wszystko przeszło smakiem. Moim zdaniem jednak nie ma takiej potrzeby, kiełbaska i tak jest bardzo aromatyczna a prezentuje się dużo lepiej:) łatwiej również ją nakładać jeśli planujemy podać np. na świątecznym stole.

      Usuń
  2. Jezu...mniam mniam...wlasnie dzisiaj kupilam surowa biala kielbase po to by jutro moc rozkoszowac sie jej smakiem i aromatem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczne danie polecam

    OdpowiedzUsuń