Etykiety

sobota, 23 marca 2013

KURCZAK ZE SZPINAKIEM orientalnie

szpinak
orientalny kurczak ze szpinakiem



Kolejny szpinakowy dzień:) Kurczak ze szpinakiem przyprawiony dość orientalnie. Nietypowy, ciekawy smak to powód dla którego będę do tej potrawy na pewno wracać. Dodatkowo to ekspresowe danie powstające w kilkanaście minut. Szpinak jest przygotowywany tak samo jak ten stanowiący dodatek np. do ryby. Polecam wszystkim zabieganym!

KURCZAK ZE SZPINAKIEM orientalnie


Składniki:

  • 300g piersi z kurczaka
  • 100g świeżego szpinaku 
  • 2 ząbki czosnku
  • 20g masła
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1/2 łyżeczki czerwonej papryki
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 2 łyżki oleju
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

W misce wymieszać: łyżkę oleju z sosem sojowym, papryką, curry, ziołami i szczyptą pieprzu. Filety umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, pokroić w paski- dokładnie wymieszać z marynatą. Patelnię rozgrzać i wrzucić zamarynowane mięso. Smażyć ok 8min na złoty kolor, od czasu do czasu mieszając. W między czasie przygotować szpinak: przebrać i umyć. W rondelku roztopić masło z łyżeczką oleju (zapobiegnie przypaleniu masła). Dodać przeciśnięty przez praskę obrany czosnek oraz gałkę. Smażyć minutę cały czas mieszając. Wrzucić szpinak. Smażyć 3-4 minuty, lekko posolić i smażyć jeszcze minutkę. Wszystko razem połączyć i przesmażyć jeszcze minutę aby połączyły się smaki kurczaka i szpinaku. Najbardziej pasuje do ryżu lub do pieczywa.

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Dzisiaj robiłam, pierwszy raz jadłam szpinak w takiej orientalnej formie (wersja z ryżem). I prawdopodobnie zjem jeszcze nie raz, bardzo smaczne :)
    Dziękuję za inspirację i pozdrawiam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna inspiracja. Kiedyś robiłam podobnie ryż z samym kurczakiem i cebulą. Teraz miałam pół opakowania szpinaku i przy okazji zużyłam. Zamiast ryżu - bo nie miałam - dodałam kaszę owsianą.
    Jest pysznie!

    OdpowiedzUsuń