Etykiety

środa, 24 lipca 2013

CIASTO czekoladowe z jagodami i serkiem mascarpone

biszkopt czekoladowy z kremem z serka mascarpone i jagodami.
ciasto czekoladowe z jagodami i serkiem mascarpone

jestem:) ponad tydzień się urlopowałam, stąd przerwa, ale postaram się szybko nadrobić zaległości:) dziś przepis na ciasto, a właściwie biszkopt czekoladowy (bez mąki!) z kremem z serka mascarpone i jagodami.
To ciasto w ubiegłym tygodniu było tortem na urodziny mojej mamy (jeszcze raz WSZYSTKIEGO NAJ , NAJ, NAJ DOROTKO!:*) Uważam, że idealnym na upalne dni. Zainspirował mnie przepis znaleziony tutaj, ale wprowadziłam modyfikację i zrobiłam krem wg własnego, sprawdzonego już przepisu (tego, którego używałam już przy tych babeczkach lub do tarty tylko w podwójnej objętości). Dodatkowo w oryginalnym przepisie należało wyłożyć całą formę papierem. Polecam wyłożenie tylko spodu, bo ponieważ to biszkopt bez mąki- opada o ponad połowę:) i ja, nie posiadając innej formy niż tortownica w której piekłam biszkopt, w niej również robiłam całe ciasto (we wspomnianym przepisie trzeba mieć 2 formy) Ogólnie wyszło naprawdę super ciasto i w smaku i w wyglądzie:D
Jagody można oczywiście zastąpić dowolnymi owocami: malinami, borówkami, brzoskwiniami czy np. porzeczką.
Wskazówka: 0,5l jagód waży ok. 300g, to może być mylne, bo w przepisach raz podawana jest objętość a raz waga:)

CIASTO czekoladowe z jagodami i serkiem mascarpone



Składniki na biszkopt:
  • 8 jajek
  • 240g cukru
  • 35g kakao
Składniki na krem z mascarpone:
  • 500g serka mascarpone (2 opakowania)
  • 400ml śmietanki 30 lub 36% 
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżeczki cukru z wanilią
  • 0,5l jagód

Przygotowanie:
Biszkopt: dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia (wypuszczając na boki oraz szczelnie zapinając obręcz). Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywno ze 180g cukru. Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem. Dodać kakao- wymieszać i delikatnie ale dokładnie połączyć z białkami. Wylać do tortownicy, piec w piekarniku nagrzanym do 180oC przez ok 40min do suchego patyczka. Pozostawić do wystygnięcia. Mocno opadnie ale nie należy się tym przejmować, w końcu to biszkopt bez mąki:)
Krem: śmietankę zmiksować na sztywno z 2 łyżkami cukru pudru. Serek przełożyć do miski, wymieszać z pozostałym cukrem (pudrem i waniliowym). Połączyć delikatnie z ubitą śmietaną.
Ciasto: Po wystygnięciu biszkopt wyjąć z formy (w razie potrzeby obkroić boki nożem), usunąć papier ze spodu, wyrównać trochę i włożyć ponownie do formy. Na biszkopt wyłożyć część kremu, posypać ok 1/4 jagód następnie wyłożyć resztę kremu, wyrównać powierzchnię i posypać pozostałym,i jagodami. Wstawić do lodówki na co najmniej 2h.

SMACZNEGO!

biszkopt czekoladowy z kremem z serka mascarpone i jagodami.


ciasto z mascarpone i jagodami






3 komentarze:

  1. robiłam w jednej tortownicy, do ułozenia kremu użyłam obręczy. Tak robię ponieważ biszkopt po upieczeniu się kurczy - zawsze jest minimalnie mniejszy od średnicy tortownicy, w której się piekł. Obręczą okalam dokładnie biszkopt i łatwiej jest układać krem :) Cieszę się, że deser smakował
    pozdrawiam Joanna z królestwa garów

    OdpowiedzUsuń
  2. dużo jagód! to lubię:)
    Dziękuję za dodanie przepisu do Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń