Etykiety

wtorek, 4 czerwca 2013

OMLET z papryką i cukinią

omlet wegetariański
omlet z papryką i cukinią

Ekspresowy obiad dla zabieganych. Omlet. Otworzyłam wczoraj lodówkę i stwierdziłam, że różnych składników mam dużo, tylko jakoś nic do siebie nie pasuje... i co by tu na szybki obiad wymyślić? zobaczyłam jajka i wszystko stało się jasne- omlet:) Sztukę robienia omletów- można powiedzieć opanowałam do perfekcji :p podczas wakacyjnej pracy w londyńskim tureckim barze śniadaniowo- obiadowym z angielskimi daniami. Bardzo fajne danie i na obiad i na "angielskie" ciężkie śniadanie. Zaleta jest taka, że można dodać właściwie co się chce: warzywa, wędlinę, mięso, ser a nawet owoce.

OMLET z papryką i cukinią



Składniki:

  • 2 jajka rozm. L
  • 1/3 papryki
  • 1/2 małej cukinii
  • 1/2 małej cebuli
  • 20g sera żółtego
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka masła
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Paprykę i cukinie umyć, pokroić. Cebulę obrać i pokroić w piórka. Na patelni (najlepiej ok 24-28cm) roztopić masło, wrzucić warzywa i smażyć ok 5min. Rozłożyć równomiernie po patelni. Jajka sparzyć, wybić do miseczki, dodać mleko, posolić, popieprzyć i dokładnie roztrzepać widelcem. Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach i dodać do miseczki wymieszać. Wszystko wylać na patelnię z warzywami. Smażyć ok 5-7min aż jajka będą całkowicie ścięte (można przykryć, ale nie przewracać)

SMACZNEGO!


omlet wege
omlet z papryką i cukinią


1 komentarz: