Etykiety

wtorek, 18 lutego 2014

BACI DI RICOTTA wg Nigelli czyli ekspresowe pączusie z serka ricotta

pączusie z serkiem ricotta
baci di ricotta wg Nigelli Lawson

Szybkie, wręcz ekspresowe, wymagające minimum wysiłku w przygotowaniu, czyli jak juz mnie znacie- coś co najbardziej lubię!:) Właściwie należy wszystko wymieszać, smażyć w głębokim tłuszczu i Baci di ricotta wg przepisu Nigelli Lawson gotowe. można powiedzieć, że to takie pączusie z serkiem ricotta. Miękkie i puszyste, dosłownie rozpływają się w ustach, przy tym wygodne w jedzeniu, bo małe- takie na 2 kęsy. Odrobinę zwiększyłam proporcje, bo oryginalny przepis bazował na 200g serka ricotta, a moje opakowanie miało 250g.
Pączki idealne na tłusty czwartek lub deser. Znikają mega szybko, więc i tak się cieszę, że udało mi się zrobić jakieś zdjęcie:D 


BACI DI RICOTTA czyli pączusie z serkiem ricotta

Składniki (na ok 30szt):
  • 250g serka ricotta
  • 2 jajka L
  • 90g mąki
  • 1 i 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (ja pominęłam)
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Dodatkowo:
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
Przygotowanie:
Ser połączyć z jajkami. Dodać resztę składników, dokładnie wymieszać na gładką masę. Na patelni/ w garnku rozgrzać olej, ok 2cm głębokości. Nakładać porcje, najlepiej przy pomocy 2 łyżeczek (na 1 nabieramy masę, 2 zdejmujemy) na olej i smażyć po 5-6 szt na złoty kolor. Osączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu i posypać cukrem pudrem.

SMACZNEGO!


pączusie z serkiem ricotta

Bardzo Tłusty Czwartek 2014 Karnawałowe smażenie Tłusty czwartek 2014

3 komentarze:

  1. Właśnie wczoraj kupiłam ricottę na te pączuszki. Są przepyszne. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyglądają, myślę,że będą równie smaczne. :)


    OdpowiedzUsuń