Etykiety

piątek, 6 września 2013

RATATUJ do słoika (ratatouille)

ratatuj do słoika przepis
ratatouille do słoika

Przetwory:) Zawsze się zbierałam się aby je porobić... i zwykle zebrać się nie mogłam:) w tym roku stanowczo postanowiłam to zmienić i dziś wyprodukowałam drugą partię ratatouille (czyt. ratatuj) do słoika. Ratatouille zostało rozsławione przez małego szczurka z filmu animowanego i wtedy dowiedziałam się co to jest:) A że lubię i bakłażana i cukinię to danie mi bardzo pasuje i warto "zamknąć" je w słoiku i wyciągnąć w środku zimy... dodać podsmażoną kiełbasę, mięso lub po prostu podgrzać i zjeść z bagietką:)

Ratatouille do słoika




Składniki: (proporcje na 3 słoiki 0,75l):
  • 2 bakłażany (ok 800g)
  • 3 cukinie (ok 800g)
  • 10-12 pomidorów Lima (są dość małe, ok 500g)
  • 1 spora cebula (niekoniecznie)
  • 4 ząbki czosnku
  • 1,5 łyżeczki tymianku
  • 1/3 szkl oliwy
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Warzywa umyć. Bakłażana (nie obierać) pokroić w ćwierć plasterki grubości około 5mm, wrzucić na sito i posolić, odstawić na pół godziny, następnie spłukać i odstawić do obeschnięcia lub wysuszyć ręcznikiem papierowym. Cukinię (nie obierać) również pokroić w ćwierć plasterki, cebulę w kostkę. Pomidory naciąć na krzyż, sparzyć (zalać w garnku wrzątkiem, poczekać 30sek, wylać wrzątek i zalać zimną wodą), obrać ze skórki, pokroić w kostkę. Na oliwie przesmażyć kolejno cukinię, bakłażana i cebulę. Wrzucić do garnka, dodać pomidory, tymianek, czosnek przeciśnięty przez praskę, posolić i troszkę popieprzyć. Dusić ok 10 min, od czasu do czasu mieszając. Przełożyć do wyparzonych słoików, zostawiając ok 2cm od góry (można polać łyżką oliwy- ja nie praktykuję). Zakręcić i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170oC po 5 min zmniejszyć na 110oC i wekować jeszcze 30 min. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, słoiki dokręcić i postawić do góry dnem. Ja tak zostawiam, w wyłączonym piekarniku do wystygnięcia.

SMACZNEGO!

ratatuj do słoika




biorę udział w akcji:

Zapasy na zimę - I edycja 2013 Warzywa psiankowate 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz